Menu Zamknij

CZE艢膯!

Miko艂aj Lenczewski

MIKO艁AJ LENCZEWSKI

jestem pedagogiem, uko艅czy艂em pedagogik臋 przedszkoln膮 i wczesnoszkoln膮 na Uniwersytecie 艁贸dzkim oraz studia podyplomowe Pomocy Humanitarnej na Uniwersytecie Warszawskim.

Staram si臋 偶y膰 w zgodzie z natur膮. Ceni臋 nasz zwi膮zek z ziemi膮, ro艣linno艣ci膮, zwierz臋tami.

Od dw贸ch lat mieszkam w D膮br贸wce, gdzie piel臋gnuj臋 w艂asny ogr贸dek.

Urodzi艂em si臋 w 艁odzi - tu dorasta艂em i uczy艂em si臋. Najpierw przez rok studiowa艂em fizjoterapi臋, potem zajmowa艂em si臋 renowacj膮 mebli, a偶 znalaz艂em swoje miejsce - zosta艂em pedagogiem.聽Pracowa艂em w przedszkolu oraz domu dziecka jako wychowawca. Dzia艂a艂em jako wolontariusz w Domu Ma艂ego Dziecka.W trakcie pracy uko艅czy艂em studia podyplomowe Pomocy Humanitarnej na Uniwersytecie Warszawskim.

Od d艂u偶szego czasu uczestnicz臋 w licznych konferencjach pedagogicznych, odby艂em wiele wizyt studyjnych w dzia艂aj膮cych ju偶 projektach, eksplorowa艂em temat pedagogiki le艣nej. Od maja 2019聽 uczestnicz臋 w edukacyjnym projekcie Forest School Center.

Na podstawie zebranych do艣wiadcze艅, teorii i pomys艂贸w, pojawia艂y si臋 liczne wizje, jak takie przedszkole wed艂ug mnie powinno wygl膮da膰. Stworzy艂em miejsce聽 - przytulny domek z kuchni膮, pokojem do odpoczynku, 艂azienkami, zbudowa艂em wiat臋, kt贸ra uchroni nas przed pra偶膮cym s艂o艅cem lub deszczem, zorganizowa艂em ogr贸dek, a wszystko na rozleg艂ej i zalesionej dzia艂ce w D膮br贸wce. To miejsce, daj膮ce poczucie bezpiecze艅stwa, nieograniczone mo偶liwo艣ci aran偶acji przestrzeni, wykorzystywania naturalnego potencja艂u do zabaw i dzia艂a艅 edukacyjnych.

S艂awomir Suavas Lewy

S艁AWOMIR SUAVAS LEWY

Cze艣膰! Jestem muzykoterapeut膮, edukatorem dzieci i m艂odzie偶y, kompozytorem, multiinstrumentalist膮 oraz animatorem 艂贸dzkiej kultury. Uko艅czy艂em Akademi臋 Muzyczn膮 w 艂odzi na kierunku muzykoterapia.聽

Odk膮d si臋gam pami臋ci膮 - nuc臋, 艣piewam, stukam i komponuj臋, ka偶dy przedmiot mo偶e sta膰 si臋 dla mnie instrumentem. Poluj臋 i rejestruj臋 uchem! Zbieram d藕wi臋ki otaczaj膮cego nas 艣wiata. Zrealizowa艂em kilkana艣cie projekt贸w edukacyjnych dla dzieci, np.聽Recyklofonia, Tkalnia D藕wi臋k贸w聽 i聽Ogr贸dek D藕wi臋kowy.聽W edukacji stawiam na: zabaw臋, spontaniczno艣膰, improwizacj臋, bycie pomocnikiem, inspiratorem oraz na budow臋 wi臋zi opartych na zrozumieniu i tolerancji.聽

Poza prac膮 z dzie膰mi, prowadz臋 autorskie zaj臋cia muzykoterapii z seniorami (艂贸dzkie DPS, kluby seniora, UTW). Komponuj臋, nagrywam, prowadz臋 niszowe wydawnictwo muzyczne聽Nasze Nagrania.聽Jestem kompozytorem kilku autorskich i zespo艂owych album贸w muzycznych oraz autorem muzyki do przedstawie艅 m.in. Teatru Pinokio w 艁odzi czy Zdrojowego Teatru Animacji z Jeleniej G贸rze.聽

gosia beurkel

GOSIA BREUKEL

Nazywam si臋 Gosia.聽Jestem absolwentk膮 Wydzia艂u Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu 艁贸dzkiegooraz 艁贸dzkiej Szko艂y Trener贸w.

Jeszcze jako studentka rozpocz臋艂am przygod臋 z nauczaniem j臋zykaangielskiego metodami aktywnymi i poprzez zabaw臋 w prywatnej szkole w艁odzi.Po studiach mieszka艂am w Hiszpanii, gdzie prowadzi艂am zaj臋ciaj臋zykowe, na podstawie w艂asnego programu z wykorzystaniem autorskichnarz臋dzi edukacyjnych, dla dzieci w wieku od 2 lat.

W Tr贸jmie艣cie wsp贸艂tworzy艂am interaktywne centrum edukacji naukprzyrodniczych,gdzie poprzez eksperymentalny przybli偶a艂am podstawowe prawa fizyki,zajmowa艂am si臋 r贸wnie偶 organizacj膮 event贸w edukacyjnych i imprezplenerowych po艂膮czonych z animacj膮 skierowan膮 do dzieci im艂odzie偶y.

Od kilku lat pracuj臋 w Pa艂acu M艂odzie偶y im J. Tuwima, gdzieprowadz臋 zaj臋cia edukacji mi臋dzykulturowej realizowanej poprzezinterdyscyplinarne warsztaty.

Moje wieloletnie do艣wiadczenia w przestrzeni edukacyjnej utwierdzi艂ymnie w przekonaniu, 偶e najwi臋ksz膮 rado艣膰 sprawia mi towarzyszeniedzieciom w odkrywaniu siebie i 艣wiata, rozbudzaniu ich kreatywno艣ci itw贸rczego spojrzenia na rzeczywisto艣膰.Od kiedy zosta艂am mam膮 Mirki lepiej rozumiem 艣wiat dziecka inaturalne potrzeby blisko艣ci z natur膮.

W czasie wolnym lubi臋 tworzy膰 -聽najch臋tniej poprzez filcowanie.R贸wnowag臋 cia艂a i ducha odnajduj臋 w jodze i medytacji.

Ciesz臋 si臋, 偶e mog臋 wsp贸艂tworzy膰 projekt聽Grzyb贸w i Korzeni.
Do zobaczenia!

hania-loboda

HANIA 艁OBODA

Cze艣膰! Jestem absolwentk膮 studi贸w licencjackich na kierunku Pedagogika, ze specjalno艣ci膮 Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne na Uniwersytecie 艁贸dzkim. Obecnie kontynuuj臋 nauk臋 na studiach magisterskich.

Jestem trzecim pokoleniem nauczycieli w mojej rodzinie. S艂ucha艂am dyskusji na temat problem贸w聽 systemu edukacji od najm艂odszych lat. Nie chc膮c jedynie kontynuowa膰 narzeka艅, postanowi艂am znale藕膰 miejsce, gdzie szanowane s膮 potrzeby rozwojowe dzieci. Tak trafi艂am do Grzyb贸w i Korzeni

Jestem terapeutk膮 zaj臋ciow膮, mam do艣wiadczenie w pracy z osobami z r贸偶nymi niepe艂nosprawno艣ciami, w tym tak偶e z dzie膰mi z autyzmem. Uko艅czy艂am III-stopniowe szkolenie Stosowanej Analizy Zachowania, najcz臋艣ciej stosowanej metody terapii autyzmu na 艣wiecie.聽

Jako trenerka edukacji globalnej w O艣rodku Dzia艂a艅 Ekologicznych 鈥炁箁贸d艂a鈥 prowadz臋 warsztaty z r贸偶nymi grupami wiekowymi: od przedszkolak贸w do licealist贸w, dotycz膮ce problem贸w dzisiejszego 艣wiata oraz zagadnie艅 przyrodniczych i ekologicznych.

Posiadam kwalifikacje do nauczania j臋zyka angielskiego w przedszkolach i szko艂ach podstawowych. Uko艅czy艂am Pa艅stwow膮 Szko艂臋 Muzyczn膮 I stopnia w klasie skrzypiec.聽

W wolnych chwilach lubi臋 czyta膰, chodzi膰 do teatru, uczy膰 si臋 j臋zyk贸w obcych, gotowa膰 i tworzy膰 r臋kodzie艂o oraz 偶eglowa膰.聽

DLACZEGO GRZYBY I KORZENIE?

8
6
5

Symbioza w metaforycznym uj臋ciu grzyb贸w i korzeni jest umiej臋tno艣ci膮 dbania o siebie, o innych ludzi i nasze 艣rodowisko.
Tak grzyby, jak i korzenie podejmuj膮 wysi艂ek na rzecz drugiej strony i wsp贸lnie dbaj膮 o harmoni臋 偶ycia.

Niech nowe pokolenia b臋d膮 jak najbli偶ej naturalnego 艣rodowiska - natura warunkuje nasze 偶ycie, my wp艂ywamy na natur臋 - powinni艣my uszanowa膰 i doceni膰 to, co mamy, obj膮膰 opiek膮 i trosk膮 艣rodowisko drugiego cz艂owieka.

Grzyby i korzenie to przyk艂ad wspania艂ej symbiozy, w kt贸rej dwa osobne i zupe艂nie r贸偶ne organizmy wsp贸艂pracuj膮 ze sob膮 na rzecz w艂asnego i wsp贸lnego 偶ycia. Symbioza z otaczaj膮cym 艣wiatem i innymi istotami przynosi korzy艣膰 obydwu stronom.