Menu Zamknij

CZEŚĆ!

Mikołaj Lenczewski

MIKOŁAJ LENCZEWSKI

jestem pedagogiem, ukończyłem pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną na Uniwersytecie Łódzkim, studia podyplomowe Pomocy Humanitarnej na Uniwersytecie Warszawskim, program pomocy psychologicznej w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt, trzymiesięczne szkolenie "Szkoła Konsultacji u Agnieszki Stein i Małgorzaty Stańczyk, uczestniczyłem w studiach podyplomowych pedagogiki waldorfskiej. 

Staram się żyć w zgodzie z naturą. Cenię nasz związek z ziemią, roślinnością, zwierzętami.

Od dwóch lat mieszkam w Dąbrówce, gdzie pielęgnuję własny ogródek.

Urodziłem się w Łodzi - tu dorastałem i uczyłem się. Najpierw przez rok studiowałem fizjoterapię, potem zajmowałem się renowacją mebli, aż znalazłem swoje miejsce - zostałem pedagogiem. Pracowałem w przedszkolu oraz domu dziecka jako wychowawca. Działałem jako wolontariusz w Domu Małego Dziecka. W trakcie pracy ukończyłem studia podyplomowe Pomocy Humanitarnej na Uniwersytecie Warszawskim.

Od dłuższego czasu uczestniczę w licznych konferencjach pedagogicznych, odbyłem wiele wizyt studyjnych w działających już projektach, eksplorowałem temat pedagogiki leśnej. Od maja 2019  uczestniczę w edukacyjnym projekcie Forest School Center. 

Na podstawie zebranych doświadczeń, teorii i pomysłów, pojawiały się liczne wizje, jak takie przedszkole według mnie powinno wyglądać. Stworzyłem miejsce  - przytulny domek z kuchnią, pokojem do odpoczynku, łazienkami, zbudowałem wiatę, która uchroni nas przed prażącym słońcem lub deszczem, zorganizowałem ogródek, a wszystko na rozległej i zalesionej działce w Dąbrówce. To miejsce, dające poczucie bezpieczeństwa, nieograniczone możliwości aranżacji przestrzeni, wykorzystywania naturalnego potencjału do zabaw i działań edukacyjnych.

Kama Krasowska

KAMA KRASOWSKA

Moja droga do pracy z dziećmi była długa i kręta. Moje wcześniejsze doświadczenie to praca z pacjentami psychiatrycznymi, z dziećmi z rodzin dysfunkcyjnych, seniorami oraz osobami niepełnosprawnymi. Podczas pracy jako animatorka kultury i terapeutka zajęciowa zawsze ważna dla mnie była relacja z drugim człowiekiem.
Ukończyłam studia na kierunku Pedagogika Opiekuńczo-Wychowawcza i wiem już, że tworzenie relacji z dzieckiem, towarzyszenie mu w odkrywaniu świata to coś, co daje mi ogromną satysfakcję.
Prywatnie mama i fotografka. Praca w przedszkolu leśnym to moje marzenie sprzed kilku lat które... właśnie się realizuje.
hania-loboda

HANIA ŁOBODA

Jestem absolwentką studiów licencjackich na kierunku Pedagogika, ze specjalnością Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne na Uniwersytecie Łódzkim. Obecnie kontynuuję naukę na studiach magisterskich.

Jestem trzecim pokoleniem nauczycieli w mojej rodzinie. Słuchałam dyskusji na temat problemów  systemu edukacji od najmłodszych lat. Nie chcąc jedynie kontynuować narzekań, postanowiłam znaleźć miejsce, gdzie szanowane są potrzeby rozwojowe dzieci. Tak trafiłam do Grzybów i Korzeni ☺

Jestem terapeutką zajęciową, mam doświadczenie w pracy z osobami z różnymi niepełnosprawnościami, w tym także z dziećmi z autyzmem. Ukończyłam III-stopniowe szkolenie Stosowanej Analizy Zachowania, najczęściej stosowanej metody terapii autyzmu na świecie. 

Jako trenerka edukacji globalnej w Ośrodku Działań Ekologicznych „Źródła” prowadzę warsztaty z różnymi grupami wiekowymi: od przedszkolaków do licealistów, dotyczące problemów dzisiejszego świata oraz zagadnień przyrodniczych i ekologicznych.

Posiadam kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolach i szkołach podstawowych. Ukończyłam Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia w klasie skrzypiec. 

W wolnych chwilach lubię czytać, chodzić do teatru, uczyć się języków obcych, gotować i tworzyć rękodzieło oraz żeglować. 

Katarzyna Bakuła

KATARZYNA BAKUŁA

Moje doświadczenie pracy z dziećmi ma swój początek w harcerstwie. Gry terenowe, biwaki, wędrówki i obozy obudziły we mnie potrzebę otaczania się zielenią, powietrzem, lasem, wodą. Jednocześnie osadziłam się w refleksji o tym, w jaki sposób chcę towarzyszyć dzieciom: w relacji, w działaniu, w przyrodzie.

Ukończyłam studia na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, a tuż po nich zaczęłam pracę w Wolnej Szkole - najpierw w grupie przedszkolnej, potem w grupie szkolnej. Bycie w środowisku edukacji demokratycznej dało mi wiedzę i umiejętności prowadzenia grupy w oparciu o socjokrację, relację i proces grupowy. Ukończyłam szkolenia z zakresu NVC, rodzicielstwa bliskości i kręgów naprawczych. Brałam także udział w  półtora rocznym kursie w ramach projektu Forest School Center.

Czuję ogromną wdzięczność, że te wszystkie drogi doprowadziły mnie właśnie do 'Grzybów i Korzeni'.

DLACZEGO GRZYBY I KORZENIE?

8
6
5

Symbioza w metaforycznym ujęciu grzybów i korzeni jest umiejętnością dbania o siebie, o innych ludzi i nasze środowisko.
Tak grzyby, jak i korzenie podejmują wysiłek na rzecz drugiej strony i wspólnie dbają o harmonię życia.

Niech nowe pokolenia będą jak najbliżej naturalnego środowiska - natura warunkuje nasze życie, my wpływamy na naturę - powinniśmy uszanować i docenić to, co mamy, objąć opieką i troską środowisko drugiego człowieka.

 Grzyby i korzenie to przykład wspaniałej symbiozy, w której dwa osobne i zupełnie różne organizmy współpracują ze sobą na rzecz własnego i wspólnego życia. Symbioza z otaczającym światem i innymi istotami przynosi korzyść obydwu stronom.