Menu Zamknij

CZE艢膯!

Miko艂aj Lenczewski

MIKO艁AJ LENCZEWSKI

jestem pedagogiem, uko艅czy艂em pedagogik臋 przedszkoln膮 i wczesnoszkoln膮 na Uniwersytecie 艁贸dzkim, studia podyplomowe Pomocy Humanitarnej na Uniwersytecie Warszawskim, program pomocy psychologicznej w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt, trzymiesi臋czne szkolenie "Szko艂a Konsultacji u Agnieszki Stein i Ma艂gorzaty Sta艅czyk, uczestniczy艂em w studiach podyplomowych pedagogiki waldorfskiej.聽

Staram si臋 偶y膰 w zgodzie z natur膮. Ceni臋 nasz zwi膮zek z ziemi膮, ro艣linno艣ci膮, zwierz臋tami.

Od dw贸ch lat mieszkam w D膮br贸wce, gdzie piel臋gnuj臋 w艂asny ogr贸dek.

Urodzi艂em si臋 w 艁odzi - tu dorasta艂em i uczy艂em si臋. Najpierw przez rok studiowa艂em fizjoterapi臋, potem zajmowa艂em si臋 renowacj膮 mebli, a偶 znalaz艂em swoje miejsce - zosta艂em pedagogiem. Pracowa艂em w przedszkolu oraz domu dziecka jako wychowawca. Dzia艂a艂em jako wolontariusz w Domu Ma艂ego Dziecka. W trakcie pracy uko艅czy艂em studia podyplomowe Pomocy Humanitarnej na Uniwersytecie Warszawskim.

Od d艂u偶szego czasu uczestnicz臋 w licznych konferencjach pedagogicznych, odby艂em wiele wizyt studyjnych w dzia艂aj膮cych ju偶 projektach, eksplorowa艂em temat pedagogiki le艣nej. Od maja 2019聽 uczestnicz臋 w edukacyjnym projekcie Forest School Center.

Na podstawie zebranych do艣wiadcze艅, teorii i pomys艂贸w, pojawia艂y si臋 liczne wizje, jak takie przedszkole wed艂ug mnie powinno wygl膮da膰. Stworzy艂em miejsce聽 - przytulny domek z kuchni膮, pokojem do odpoczynku, 艂azienkami, zbudowa艂em wiat臋, kt贸ra uchroni nas przed pra偶膮cym s艂o艅cem lub deszczem, zorganizowa艂em ogr贸dek, a wszystko na rozleg艂ej i zalesionej dzia艂ce w D膮br贸wce. To miejsce, daj膮ce poczucie bezpiecze艅stwa, nieograniczone mo偶liwo艣ci aran偶acji przestrzeni, wykorzystywania naturalnego potencja艂u do zabaw i dzia艂a艅 edukacyjnych.

S艂awomir Suavas Lewy

S艁AWOMIR SUAVAS LEWY

Jestem muzykoterapeut膮, edukatorem dzieci i m艂odzie偶y, kompozytorem, multiinstrumentalist膮 oraz animatorem 艂贸dzkiej kultury. Uko艅czy艂em Akademi臋 Muzyczn膮 w 艂odzi na kierunku muzykoterapia.聽

Odk膮d si臋gam pami臋ci膮 - nuc臋, 艣piewam, stukam i komponuj臋, ka偶dy przedmiot mo偶e sta膰 si臋 dla mnie instrumentem. Poluj臋 i rejestruj臋 uchem! Zbieram d藕wi臋ki otaczaj膮cego nas 艣wiata. Zrealizowa艂em kilkana艣cie projekt贸w edukacyjnych dla dzieci, np.聽Recyklofonia, Tkalnia D藕wi臋k贸w聽 i聽Ogr贸dek D藕wi臋kowy.聽W edukacji stawiam na: zabaw臋, spontaniczno艣膰, improwizacj臋, bycie pomocnikiem, inspiratorem oraz na budow臋 wi臋zi opartych na zrozumieniu i tolerancji.聽

Poza prac膮 z dzie膰mi, prowadz臋 autorskie zaj臋cia muzykoterapii z seniorami (艂贸dzkie DPS, kluby seniora, UTW). Komponuj臋, nagrywam, prowadz臋 niszowe wydawnictwo muzyczne聽Nasze Nagrania.聽Jestem kompozytorem kilku autorskich i zespo艂owych album贸w muzycznych oraz autorem muzyki do przedstawie艅 m.in. Teatru Pinokio w 艁odzi czy Zdrojowego Teatru Animacji z Jeleniej G贸rze.聽

Kama Krasowska

KAMA KRASOWSKA

Moja droga do pracy z dzie膰mi by艂a d艂uga i kr臋ta. Moje wcze艣niejsze do艣wiadczenie to praca z pacjentami psychiatrycznymi, z dzie膰mi z rodzin dysfunkcyjnych, seniorami oraz osobami niepe艂nosprawnymi. Podczas pracy jako animatorka kultury i terapeutka zaj臋ciowa zawsze wa偶na dla mnie by艂a relacja z drugim cz艂owiekiem.
Uko艅czy艂am studia na kierunku Pedagogika Opieku艅czo-Wychowawcza i wiem ju偶, 偶e tworzenie relacji z dzieckiem, towarzyszenie mu w odkrywaniu 艣wiata to co艣, co daje mi ogromn膮 satysfakcj臋.
Prywatnie mama i fotografka. Praca w przedszkolu le艣nym to moje marzenie sprzed kilku lat kt贸re... w艂a艣nie si臋 realizuje.
hania-loboda

HANIA 艁OBODA

Jestem absolwentk膮 studi贸w licencjackich na kierunku Pedagogika, ze specjalno艣ci膮 Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne na Uniwersytecie 艁贸dzkim. Obecnie kontynuuj臋 nauk臋 na studiach magisterskich.

Jestem trzecim pokoleniem nauczycieli w mojej rodzinie. S艂ucha艂am dyskusji na temat problem贸w聽 systemu edukacji od najm艂odszych lat. Nie chc膮c jedynie kontynuowa膰 narzeka艅, postanowi艂am znale藕膰 miejsce, gdzie szanowane s膮 potrzeby rozwojowe dzieci. Tak trafi艂am do Grzyb贸w i Korzeni 鈽

Jestem terapeutk膮 zaj臋ciow膮, mam do艣wiadczenie w pracy z osobami z r贸偶nymi niepe艂nosprawno艣ciami, w tym tak偶e z dzie膰mi z autyzmem. Uko艅czy艂am III-stopniowe szkolenie Stosowanej Analizy Zachowania, najcz臋艣ciej stosowanej metody terapii autyzmu na 艣wiecie.聽

Jako trenerka edukacji globalnej w O艣rodku Dzia艂a艅 Ekologicznych 鈥炁箁贸d艂a鈥 prowadz臋 warsztaty z r贸偶nymi grupami wiekowymi: od przedszkolak贸w do licealist贸w, dotycz膮ce problem贸w dzisiejszego 艣wiata oraz zagadnie艅 przyrodniczych i ekologicznych.

Posiadam kwalifikacje do nauczania j臋zyka angielskiego w przedszkolach i szko艂ach podstawowych. Uko艅czy艂am Pa艅stwow膮 Szko艂臋 Muzyczn膮 I stopnia w klasie skrzypiec.聽

W wolnych chwilach lubi臋 czyta膰, chodzi膰 do teatru, uczy膰 si臋 j臋zyk贸w obcych, gotowa膰 i tworzy膰 r臋kodzie艂o oraz 偶eglowa膰.聽

Katarzyna Baku艂a

KATARZYNA BAKU艁A

Moje do艣wiadczenie pracy z dzie膰mi ma sw贸j pocz膮tek w harcerstwie. Gry terenowe, biwaki, w臋dr贸wki i obozy obudzi艂y we mnie potrzeb臋 otaczania si臋 zieleni膮, powietrzem, lasem, wod膮. Jednocze艣nie osadzi艂am si臋 w refleksji o tym, w jaki spos贸b chc臋 towarzyszy膰 dzieciom: w relacji, w dzia艂aniu, w przyrodzie.

Uko艅czy艂am studia na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, a tu偶 po nich zacz臋艂am prac臋 w Wolnej Szkole - najpierw w grupie przedszkolnej, potem w grupie szkolnej. Bycie w 艣rodowisku edukacji demokratycznej da艂o mi wiedz臋 i umiej臋tno艣ci prowadzenia grupy w oparciu o socjokracj臋, relacj臋 i proces grupowy. Uko艅czy艂am szkolenia z zakresu NVC, rodzicielstwa blisko艣ci i kr臋g贸w naprawczych. Bra艂am tak偶e udzia艂 w聽 p贸艂tora rocznym kursie w ramach projektu Forest School Center.

Czuj臋 ogromn膮 wdzi臋czno艣膰, 偶e te wszystkie drogi doprowadzi艂y mnie w艂a艣nie do 'Grzyb贸w i Korzeni'.

DLACZEGO GRZYBY I KORZENIE?

8
6
5

Symbioza w metaforycznym uj臋ciu grzyb贸w i korzeni jest umiej臋tno艣ci膮 dbania o siebie, o innych ludzi i nasze 艣rodowisko.
Tak grzyby, jak i korzenie podejmuj膮 wysi艂ek na rzecz drugiej strony i wsp贸lnie dbaj膮 o harmoni臋 偶ycia.

Niech nowe pokolenia b臋d膮 jak najbli偶ej naturalnego 艣rodowiska - natura warunkuje nasze 偶ycie, my wp艂ywamy na natur臋 - powinni艣my uszanowa膰 i doceni膰 to, co mamy, obj膮膰 opiek膮 i trosk膮 艣rodowisko drugiego cz艂owieka.

Grzyby i korzenie to przyk艂ad wspania艂ej symbiozy, w kt贸rej dwa osobne i zupe艂nie r贸偶ne organizmy wsp贸艂pracuj膮 ze sob膮 na rzecz w艂asnego i wsp贸lnego 偶ycia. Symbioza z otaczaj膮cym 艣wiatem i innymi istotami przynosi korzy艣膰 obydwu stronom.