Menu Zamknij

CZE艢膯!

Miko艂aj Lenczewski

MIKO艁AJ LENCZEWSKI

jestem pedagogiem, uko艅czy艂em pedagogik臋 przedszkoln膮 i wczesnoszkoln膮 na Uniwersytecie 艁贸dzkim oraz studia podyplomowe Pomocy Humanitarnej na Uniwersytecie Warszawskim.

Staram si臋 偶y膰 w zgodzie z natur膮. Ceni臋 nasz zwi膮zek z ziemi膮, ro艣linno艣ci膮, zwierz臋tami.

Od dw贸ch lat mieszkam w D膮br贸wce, gdzie piel臋gnuj臋 w艂asny ogr贸dek.

Urodzi艂em si臋 w 艁odzi - tu dorasta艂em i uczy艂em si臋. Najpierw przez rok studiowa艂em fizjoterapi臋, potem zajmowa艂em si臋 renowacj膮 mebli, a偶 znalaz艂em swoje miejsce - zosta艂em pedagogiem.聽Pracowa艂em w przedszkolu oraz domu dziecka jako wychowawca. Dzia艂a艂em jako wolontariusz w Domu Ma艂ego Dziecka.W trakcie pracy uko艅czy艂em studia podyplomowe Pomocy Humanitarnej na Uniwersytecie Warszawskim.

Od d艂u偶szego czasu uczestnicz臋 w licznych konferencjach pedagogicznych, odby艂em wiele wizyt studyjnych w dzia艂aj膮cych ju偶 projektach, eksplorowa艂em temat pedagogiki le艣nej. Od maja 2019聽 uczestnicz臋 w edukacyjnym projekcie Forest School Center.

Na podstawie zebranych do艣wiadcze艅, teorii i pomys艂贸w, pojawia艂y si臋 liczne wizje, jak takie przedszkole wed艂ug mnie powinno wygl膮da膰. Stworzy艂em miejsce聽 - przytulny domek z kuchni膮, pokojem do odpoczynku, 艂azienkami, zbudowa艂em wiat臋, kt贸ra uchroni nas przed pra偶膮cym s艂o艅cem lub deszczem, zorganizowa艂em ogr贸dek, a wszystko na rozleg艂ej i zalesionej dzia艂ce w D膮br贸wce. To miejsce, daj膮ce poczucie bezpiecze艅stwa, nieograniczone mo偶liwo艣ci aran偶acji przestrzeni, wykorzystywania naturalnego potencja艂u do zabaw i dzia艂a艅 edukacyjnych.

Marysia Lenczewska

MARYSIA

Cze艣膰! Razem z Miko艂ajem - moim bratem realizuj臋 projekt le艣nej edukacji.聽Studiuj臋 Choreografi臋 i techniki ta艅ca na Akademi Muzycznej w 艁odzi, a tak偶e ucz臋szczam na studium pedagogiczne.

 

Zagadnienia le艣nej edukacji s膮 mi bliskie, razem z bratem obserwowa艂am prac臋 le艣nych przedszkoli w Krakowie, Wroc艂awiu i Lipsku.

 

Mam 3 koty i 2 psy: niewidomego charta Tofu oraz staruszk臋 Mikusi臋, kt贸ra czasami b臋dzie odwiedza膰 przedszkole. W projekcie le艣nej edukacji z przyjemno艣ci膮 zadbam o smaczn膮 i zdrow膮 diet臋 u naszych podopiecznych, a tak偶e zaopiekuj臋 si臋 przysz艂ymi zwierzakami. Bliskie s膮 mi problemy zwierz膮t, bior臋 udzia艂 w wielu akcjach na rzecz ochrony praw zwierz膮t. Z do艣wiadczenia wiem, jak du偶y wp艂yw na nasze nastawienie do natury i drugiego cz艂owieka, ma nasz kontakt ze zwierzakami.
S艂awomir Suavas Lewy

S艁AWOMIR SUAVAS LEWY

Cze艣膰! Jestem muzykoterapeut膮, edukatorem dzieci i m艂odzie偶y, kompozytorem, multiinstrumentalist膮 oraz animatorem 艂贸dzkiej kultury. Uko艅czy艂em Akademi臋 Muzyczn膮 w 艂odzi na kierunku muzykoterapia.聽

Odk膮d si臋gam pami臋ci膮 - nuc臋, 艣piewam, stukam i komponuj臋, ka偶dy przedmiot mo偶e sta膰 si臋 dla mnie instrumentem. Poluj臋 i rejestruj臋 uchem! Zbieram d藕wi臋ki otaczaj膮cego nas 艣wiata. Zrealizowa艂em kilkana艣cie projekt贸w edukacyjnych dla dzieci, np.聽Recyklofonia, Tkalnia D藕wi臋k贸w聽 i聽Ogr贸dek D藕wi臋kowy.聽W edukacji stawiam na: zabaw臋, spontaniczno艣膰, improwizacj臋, bycie pomocnikiem, inspiratorem oraz na budow臋 wi臋zi opartych na zrozumieniu i tolerancji.聽

Poza prac膮 z dzie膰mi, prowadz臋 autorskie zaj臋cia muzykoterapii z seniorami (艂贸dzkie DPS, kluby seniora, UTW). Komponuj臋, nagrywam, prowadz臋 niszowe wydawnictwo muzyczne聽Nasze Nagrania.聽Jestem kompozytorem kilku autorskich i zespo艂owych album贸w muzycznych oraz autorem muzyki do przedstawie艅 m.in. Teatru Pinokio w 艁odzi czy Zdrojowego Teatru Animacji z Jeleniej G贸rze.聽

Iwona Wyrwicka psychoterapeutka

IWONA WYRWICKA

Cze艣膰! Jestem psychoterapeut膮 i arteterapeutk膮, doktorem nauk medycznych. Uko艅czy艂am Szko艂臋 Psychoterapii i Trener贸w Grupowych,聽kurs arteterapii oraz szkolenie z psychoterapii dzieci i m艂odzie偶y "Gestalt Play Therapy"聽

Prowadzi艂am psychoterapi臋 indywidualn膮 dzieci (zw艂aszcza z聽zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi oraz聽z聽zaburzeniami koncentracji i聽uwagi), zaj臋cia grupowe, tj.聽warsztaty dotycz膮ce radzenia sobie z聽emocjami, arteterapi臋, bajkoterapi臋 oraz聽konsultacje rodzinne i聽warsztaty dla rodzic贸w (treningi umiej臋tno艣ci rodzicielskich) w Szpitalu im. Babi艅skiego.

Pracuj臋 z聽doros艂ymi, dzie膰mi i聽m艂odzie偶膮. Swoj膮 prac臋 poddaj臋 regularnej superwizji.

Opr贸cz pomocy psychologicznej dla dzieci, wspierania ich w rozwoju, oferuj臋 wsparcie dla rodzic贸w, kt贸re mo偶e by膰 r贸wnie偶 realizowane w D膮br贸wce w formie warsztat贸w lub konsultacji.

Wspieram zesp贸艂 Grzyb贸w i Korzeni w pracy z dzie膰mi, s艂u偶臋 pomoc膮 w rozwi膮zywaniu trudno艣ci.聽

gosia beurkel

GOSIA BREUKEL

Cze艣膰! Jestem absolwentk膮 Wydzia艂u Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu 艁贸dzkiego oraz 艁贸dzkiej Szko艂y Trener贸w.

Jeszcze jako studentka rozpocz臋艂am przygod臋 z nauczaniem j臋zyka angielskiego metodami aktywnymi w prywatnej szkole w 艁odzi. Po studiach mieszka艂am w Hiszpanii, gdzie prowadzi艂am autorskie zaj臋cia j臋zykowe dla dzieci w wieku od 2 lat.

W Tr贸jmie艣cie wsp贸艂tworzy艂am interaktywne centrum edukacji nauk przyrodniczych. Poprzez eksperymenty przybli偶a艂am uczniom podstawowe prawa fizyki. Organizowa艂am eventy edukacyjne i imprezy plenerowe dla dzieci.

Od kilku lat pracuj臋 w Pa艂acu M艂odzie偶y im J. Tuwima w 艁odzi. Prowadz臋 interdyscyplinarne zaj臋cia z edukacji mi臋dzykulturowej.

Moje wieloletnie do艣wiadczenia w przestrzeni edukacyjnej utwierdzi艂y mnie w przekonaniu, 偶e najwi臋ksz膮 rado艣膰 sprawia mi towarzyszenie dzieciom w odkrywaniu siebie i 艣wiata, rozbudzanie ich kreatywno艣ci i tw贸rczego postrzegania rzeczywisto艣ci.

Od kiedy zosta艂am mam膮 Mirki, lepiej rozumiem 艣wiat dziecka i naturaln膮 potrzeb臋 blisko艣ci z natur膮. W czasie wolnym lubi臋 tworzy膰 馃槉 najch臋tniej poprzez filcowanie. R贸wnowag臋 cia艂a i ducha odnajduj臋 w jodze i medytacji.

Ciesz臋 si臋, 偶e mog臋 wsp贸艂tworzy膰 projekt 鈥濭rzyb贸w i Korzeni鈥. Do zobaczenia w D膮br贸wce!

DLACZEGO GRZYBY I KORZENIE?

8
6
5

Symbioza w metaforycznym uj臋ciu grzyb贸w i korzeni jest umiej臋tno艣ci膮 dbania o siebie, o innych ludzi i nasze 艣rodowisko.
Tak grzyby, jak i korzenie podejmuj膮 wysi艂ek na rzecz drugiej strony i wsp贸lnie dbaj膮 o harmoni臋 偶ycia.

Niech nowe pokolenia b臋d膮 jak najbli偶ej naturalnego 艣rodowiska - natura warunkuje nasze 偶ycie, my wp艂ywamy na natur臋 - powinni艣my uszanowa膰 i doceni膰 to, co mamy, obj膮膰 opiek膮 i trosk膮 艣rodowisko drugiego cz艂owieka.

Grzyby i korzenie to przyk艂ad wspania艂ej symbiozy, w kt贸rej dwa osobne i zupe艂nie r贸偶ne organizmy wsp贸艂pracuj膮 ze sob膮 na rzecz w艂asnego i wsp贸lnego 偶ycia. Symbioza z otaczaj膮cym 艣wiatem i innymi istotami przynosi korzy艣膰 obydwu stronom.