Idea edukacji w bliskim kontakcie z przyrod膮 zrodzi艂a si臋 na pocz膮tku XX wieku w krajach skandynawskich.
Pierwsze przedszkola powsta艂y w Danii w latach 50-tych ubieg艂ego wieku i szybko zyska艂y du偶膮 popularno艣膰, rozprzestrzeniaj膮c ide臋 na kraje o艣cienne i w g艂膮b Europy. Na polskiej mapie znajduje si臋 dzi艣 oko艂o 30 le艣nych przedszkoli umiejscowionych blisko najwi臋kszych miast.
Pomys艂 edukacji le艣nej bazuje na koncepcji edukacji holistycznej,
podej艣ciu Korczakowskim, kt贸ra w swym podstawowym za艂o偶eniu skupia moce pedagogiczne wok贸艂 piel臋gnowania zrozumienia istoty cz艂owieka i jego rozwoju w powi膮zaniu ze 艣wiatem i spo艂ecze艅stwem.
Kontakt cz艂owieka z natur膮 jest tu kwesti膮 kluczow膮, z kontaktu tego p艂ynie energia, wiedza i pewno艣膰 siebie.
PRAKTYKA EDUKACYJNA