Menu Zamknij

Edukacja w zgodzie z NATURĄ

Idea edukacji w bliskim kontakcie z przyrodą zrodziła się na początku XX wieku w krajach skandynawskich.

Pierwsze przedszkola powstały w Danii w latach 50-tych ubiegłego wieku i szybko zyskały dużą popularność, rozprzestrzeniając ideę na kraje ościenne i w głąb Europy. Na polskiej mapie znajduje się dziś około 30 leśnych przedszkoli umiejscowionych blisko największych miast.

Pomysł edukacji leśnej bazuje na koncepcji edukacji holistycznej,

podejściu Korczakowskim, która w swym podstawowym założeniu skupia moce pedagogiczne wokół pielęgnowania zrozumienia istoty człowieka i jego rozwoju w powiązaniu ze światem i społeczeństwem.

Kontakt człowieka z naturą jest tu kwestią kluczową, z kontaktu tego płynie energia, wiedza i pewność siebie.

PRAKTYKA EDUKACYJNA

10
16
13
9
15
12
8
14
11