Menu Zamknij

Edukacja w zgodzie z NATUR膭

Idea edukacji w bliskim kontakcie z przyrod膮 zrodzi艂a si臋 na pocz膮tku XX wieku w krajach skandynawskich.

Pierwsze przedszkola powsta艂y w Danii w latach 50-tych ubieg艂ego wieku i szybko zyska艂y du偶膮 popularno艣膰, rozprzestrzeniaj膮c ide臋 na kraje o艣cienne i w g艂膮b Europy. Na polskiej mapie znajduje si臋 dzi艣 oko艂o 30 le艣nych przedszkoli umiejscowionych blisko najwi臋kszych miast.

Pomys艂 edukacji le艣nej bazuje na koncepcji edukacji holistycznej,

podej艣ciu Korczakowskim, kt贸ra w swym podstawowym za艂o偶eniu skupia moce pedagogiczne wok贸艂 piel臋gnowania zrozumienia istoty cz艂owieka i jego rozwoju w powi膮zaniu ze 艣wiatem i spo艂ecze艅stwem.

Kontakt cz艂owieka z natur膮 jest tu kwesti膮 kluczow膮, z kontaktu tego p艂ynie energia, wiedza i pewno艣膰 siebie.

PRAKTYKA EDUKACYJNA

10
16
13
9
15
12
8
14
11